nedjelja, 22. srpnja 2012.

Kritika i samokritika

Razvila se, tako, nekidan na "fejsu" i to na stranici jednog vrhunskog kreativca i modnog umjetnika diskusija oko toga zašto danas svatko s pristupom internetu sebe smatra - umjetnikom.

Dotični je, naime, bio isprovociran brojnim uradcima koje domaćice svih životnih dobi šakom i kapom postavljaju po internetu, pa je u tu svrhu izabrao fotke nekih radova koji su po njemu (a bogami i po mome sudu) teški primjer neukusa a ne umjetnosti. Bilo je na tim slikama koje je odabrao svega - katastrofalnih decoupage uradaka, odljevaka u gipsu koji sliče na čudovišta iz drugih svemirskih sustava, instalacija za koje ni nakon nekoliko gledanja ne možete utvrditi što su i čemu služe....

Iako se slažem sa dotičnim glede kritike radova koje je izabrao, moram priznati da je malo preoštro sve one koji žele biti kreativni u startu proglasiti "nadriumjetnicima", "kič-majstorima" i slično.  Ruku na srce, bilo bi nadobudno smatrati se umjetnikom kad se koristiš tutorijalom kojeg je prije tebe smislio netko drugi, jer umjetnost bi po mom skromnom sudu ipak pretpostavljala - originalnost. No, vjerujem da mnogi od nas vole svoje hobije ne zato jer imaju pretenzije "biti umjetnicima" nego jednostavno zato jer vole nešto kreirati, stvarati, vole to što rade, i, na kraju krajeva, zato jer tako zaboravljaju brige svagdanje.

S druge strane, treba biti i samokritičan i pokušati ne stavljati na internet baš sve što ste napravili, jer je životno i logično da među deset dobrih radova ima i poneki ćorak jer nekad kad surfam po netu, posebno po fejsu, ne mogu se načuditi što sve ljudi uploadaju.

Ono što me je malo bocnulo to je bila i kritika gore spomenutog kreativca glede pošasti za raznoraznim tutorijalima, pa mu se tako našao na tapetu i onaj sada već legendarni o pravljenju kolajni od starih majica. Naravno, u vrrrrrlo sarkastičnom stilu osvrnuo se i na taj vid "umjetnosti" što me možda i ne bi toliko bocnulo da i ja, par dana prije, nisam napravila nekoliko takvih ogrlica. No, dovraga, meni se sviđaju, i to mi je jedino bitno!:)) Za one koji još ne znaju - evo tutorijala  a evo i mojih kolajni koje ponosno šetam na kavice:

Broj komentara: 11:

  1. Meni su te ogrlice fora, pogotovo jer su uvijek u nekim veselim bojama :) A što se tiče tog nekog umjetnika, ne znam o kome pričaš i ne zanima me baš, ali moram nešto reći... mislim da ljudi imaju pravo stvarati nešto i baviti se nekim hobijem, to je pohvalno i nisu svi za to talentirani, ali ako im je zabavno i zanimljivo super! Svima nama trebaju nekad nekakvi tutoriali jer ne znamo sve to raditi sami od sebe i super je što se može mnogo toga naučiti na internetu. Netko će se recimo navući na decoupage ili izradu nakita, pogledati neke tutoriale i nakon nekog vremena i sam stvarati divne stvari i takvim se ljudima divim. Za to treba i volje i vremena, ali i novaca. A za one koji nisu blagoslovljeni talentom imaju također pravo objavljivati radove na net, to što mnogi od nas (pa i ja sama) ne bi nikad objavili nešto što nije lijepo ili uspjelo kako treba je druga stvar. Najlakše je gaditi druge, treba ih prvo pohvaliti što su probali nešto izraditi, a onda reći kako su negdje pogriješili, ili mogli nešto drugačije i sl. Čitajući ovo sam osjetila nekakvu ogorčenost te osobe koja je tako na ružan način kritizirala one čiji radovi po nekom standardu nisu lijepi. Umjetnost je na neki način subjektivna jer netko će platiti milijune za sliku koja ima 2 točke i 3 crte, a ja ne bih recimo ni kune ili bi sama napravila :D Dok nešto što je meni umjetnost za nekog ne mora biti... ugl. malo sam se raspisala, volim kad me nečije priče ili postovi potaknu na pisanje :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. imala sam spreman podugačak komentar, no poanta je da potpisujem sve ovdje rečeno! :)

      Izbriši
  2. Mene više od negativnih kritika fascinira koliko je netko spreman trošiti vlastitog vremena i energije na ono što smatra tuđim gubitkom vremena i energije.
    Provela sam dosta vremena po muzejima, upoznala i modernu umjetnost i nikako mi nije jasno da nekome tko se s umjetnošću bavi treba dodatno tumačiti što je hobby i kakva mu je namjena.
    Osobno, smatram čistim gubitkom vremena ići nekome dokazivati da je njegov rad kitsch ili neukusan ili totalno ružan. Ako se autoru koji je taj rad napravio isti dopada, tko sam ja da mu kvarim veselje? Jednako tako, teško da će meni pokvariti zabavu netko kome se gade gobleni ili ne voli ručno pletivo.
    Drugi par rukava je što se objavljivanjem radova izlažemo i mogućoj negativnoj kritici, na koju smo svi osjetljivi, pogotovo ako je izrečena na ružan način.

    OdgovoriIzbriši
  3. Vrlo lepo radiš :)
    Ja volim svaki ručni rad, jer je neko uložio vreme i energiju, zato poštujem, može mi se nešto i na dopadati, ali kritikovati...mislim da nije umesno.
    Pa šta i ako sebe smatraju umetnicima, ako im to prija...ne umanjuju vrednost onoga što zaista vredi, na protiv.
    Mislim da tu ne treba trošiti reči.

    OdgovoriIzbriši
  4. ljudi rade svakakve rukotvorine jer ih to ispunjava, jer ih to opušta i jer ih to veseli. i na kraju krajeva, jer im se sviđa to što rade i jer su na to ponosni. ukusi se razlikuju, pa je nekome nešto divno i prekrasno, dok je drugome onak, ali će svejedno tu osobu pohvaliti jer je u tome bit - da se netko osjeća posebno i sretno što je napravio nešto vlastitim rukama, pa makar to bila u startu tuđa ideja. i iako nešto nije originalna zamisao, možda je ipak teško za napraviti, pa se i to treba cijeniti. ima svačega na netu, to je istina, ali kaj sad, neka ljudi uživaju u onome što vole :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ma nek se samo usudi netko nešto reći za tvoju kolajnu!! Predobra je! Ja volim doslovno svašta, od prave umjetnosti do kiča, bitno mi je da znam da se netko potrudio sam napraviti nešto! Osim toga, nije nužno da svi visokoškolovani umjetnici s pravom nose ime umjetnika, jer pogled na neke ztv. umjetničke slike me zbunjuje i pitam se da li je to naslikalo dijete od 5 godina ili ja dobro ne vidim, tako da se nitko nema čega sramiti, treba pustiti ljude da rade i uživaju, a da li će netko zamijetiti njihov talent to ovisi o kvaliteti rada i originalnosti!

    OdgovoriIzbriši
  6. Evo,vidiš,ja ne razumijem potrebu ljudi da konstantno analiziraju i kritiziraju što sve čovjek radi,a naročito od osobe koja se smatra kompetentnom. Zar to znači da čovjek bez sluha ne bi smio pjevati? Mislim dakle stvarno, ovo me je naljutilo. Da si nam barem i link dala jer me strašno zanima.

    Iako nisam tip od ogrlica, ove su tvoje odlične i jako mi se sviđa žuta ( iako ne volim žutu boju). I tko bi tu sada trebao biti lud?

    OdgovoriIzbriši
  7. Drago mi je što vas je ova moja tema potaknula na jednu zdravu diskusiju! Vidim da se svi slažemo u tome da je najbitnije uživati u onome što radiš, a šta tko o tome misli...njegova stvar. Tatjana - nisam napisala o kome se radi jer sam to njegovo mišljenje iskoristila samo za pogonski motiv za ovaj moj post, no reći ću samo da je čovjek stvarno vrhunski u svom kreativnom biznisu kojim se bavi.

    OdgovoriIzbriši
  8. Da, dalo bi se raspravljati o umjetnicima i umjetnosti, ali bez obzira ova tvoja dva komada koja ponosno šetaš gradom su prekrasni :))

    OdgovoriIzbriši
  9. Imalo bi se pricati na ovu temu. Preostro je, slazem se. Nisu svi zavrsili Akademiju umetnosti i nemaju svi talenta, a ni oko, a umetnost zahteva oko i finese koje "obicno oko" ne moze videti. I slazem se, svasta se stavlja po internetu, sta cete, svako ima pravo. Otelo se to odavno kontroli. Prosto, treba zanemariti takve, a podrzavati, ceniti i pratiti one ciji rad to zasluzuje, a to vidi na prvi pogled. A i neciji dobar rad, vecinom nije samo hobi, vise je od toga jer se u tome gde ste utkali svoj rad, utkali i ljubav, strpljenje i svakako ideju. Mozemo tu dodati i temu kako se nedovoljno ceni rucni rad jer to svakako nije lako

    OdgovoriIzbriši
  10. A ogrlica je extra. Da sam imala tu boju letos ne bi je skidala! Pravila sam neke druge. I ponosno nosim sve sto sam napravila, a verujem i svako ko se bavi kreativnim radom!

    OdgovoriIzbriši