utorak, 15. ožujka 2011.

Vintage časopisi

Otkrit ću vam jednu tajnu - uživam listati stare časopise. Moje najveće blago krijem na jednoj polici a to su - stari kreativni časopisi, kakve danas na žalost ne možemo pronaći po trafikama. Uz šalicu toplog, mirisnog čaja, u stanju sam cijelo veče provesti nježno listajući vremenom nagrižene stranice koje u sebi sadrže toliko dragocjenih vintage ideja. Nekako mi se tada čini kao da vrijeme usporava svoj hod.

Od 2007. godine svaki mjesec kupujem "Praktiku"; dobar srpski časopis koji sadrži zaista obilje ideja sa svih područja - pletenje, goblen, vez, filcanje, u novije vrijeme na moju radost i  decoupage, izrada nakita, kulinarstvo. No, na žalost, sheme za pletenje koje tamo nude su za mene, početnika u pletenju, poprilično nerazumljive, a osim toga za pojedine oznake na shemama ne mogu pronaći što one znače. Od naših kreativnih časopisa izdvojila bih "Unikat" koji je, na žalost, odnedavna poprilično poskupio.

U vrijeme moje mame i bake trafike su obilovale časopisima za ručni rad. Bilo je to neko mnogo ljepše vrijeme od ovog danas, potrošačkog, kad je za sve što vam treba dovoljno trknuti u obližnju trgovinu i kupiti gotov proizvod. Pleli su se džemperi, heklale torbe, vezle bluze, izrađivale tapiserije. Kućna radinost je cvala. Iz tog vremena datiraju i ovi časopisi sa slike, napominjem da sam snimila samo po nekoliko iz svake vrste. Krenimo redom - "Vez" prekrasan časopis koji je bio izdanje tadašnjeg "Svijeta", sa famoznim shemama za sve ljubitelje igle i konca. "As - svet goblena" - časopis za ljubitelje goblena, sadržavao je i sheme reprodukcija slavnih slika poznatih slikara. "Pletenje" i "Vuna" - časopisi koji su, naročito osamdesetih, bili neizostavna literatura u domu svake pasionirane pletilje, detaljne i savršeno jasne sheme po kojima su i početnici mogli plesti, a u svakom broju kao poseban dodatak bila je obrađena i neka vrsta veza. "Burda" - ne moram je posebno predstavljati, no nekako su mi ovi "vintage" brojevi sa prijevodom na naš jezik mnogo draži od ovih današnjih.
Zavirimo malo i unutra...


Naravno, bilo ih je još mnogo drugih, ja sam navela samo one koje sam uspjela sačuvati. Na moju veliku žalost mnogi brojevi "Praktične žene"; "Bazara" i "Svijeta" koji su se također kupovali u mojoj kreativnoj obitelji izgubljeni su i nestali tokom vremena. Ovi koje vidite na slici, uz iznimku "Pletenja" su svi moje godište. A ja sam u, hm, najboljim godinama .:)

 

Broj komentara: 13:

  1. I ja sam u "najboljim godinama" i sjećam se časopisa koje je kupovala moja mama, bili su baš poput ovih tvojih i jako žalim što ih nisam sačuvala ;(((
    Slažem se s tobom da su takvi stari časopisi bolji od ovih koje nam nude danas (a malo ih je), jednostavne upute i šeme, aaaaa, prelijepo da ih imaš i čuvaj ih!!!
    Pusa

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja još imam neke stare časopise,ali ništa u usporedbi s onima kolike sam ih se rješila u tom nekom periodu kada sam se pitala koji će mi vrag ta starudija.Sad mi je žao.Ali što mogu?Tada sam mislila da je tako najbolje!Više nema bacanja takvog blaga!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam veliki obožavalac i skupljač ovakve literature, potpuno razumem tvoju stras prema ovakvim starinama :D!

    OdgovoriIzbriši
  4. Joj da znate koliko moja mama ima ovakvih divnih prastarih časopisa (mojih godina, hehe)... i ništa ne baca:))
    I meni je užitak s vremena na vrijeme prolistati požutjele stranice, čak i mirišu na neka prošla vremena...

    OdgovoriIzbriši
  5. I moja mama ima brdo ovakvih časopisa, ljubomorno ih je spremila u jednu kutiju i s vremena na vrijeme ih lista:)

    OdgovoriIzbriši
  6. cure, kaj čekate, treba to sve fino poskenirati prije nego kaj nestane, pa podijeliti sa internetom :-))

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja imam samo nekoliko tih starih časopisa i stvarno je uživancija pregledati ih.

    OdgovoriIzbriši
  8. da samo znate koliko mi je moja mama takvih časopisa bacila da je to grijeh! ostala je samo manja hrpica...

    OdgovoriIzbriši
  9. Sjećam se većine tih časopisa, osim tog As-sveta goblena. Ja sam 80-tih kada sam počela plesti odmah počela sa stranim časopisima, ionako su svi modeli u Vuni bili iz stranih izdanja, njemačkih i talijanskih, ali sa zakašnjenjem.
    Ne znam kakvi su opisi modela u časopisima koje spominješ, ali kada čitam upute u nekadašnjim izdanjima (ostalo je jako malo, podijelila sam uglavnom sve radi nedostatka prostora) daleko su nedorečenije nego ove danas, posljedica uglavnom loših prijevoda.
    U vrijeme tvoje mame, pretpostavljam da govoriš o 60. i 70.tim godinama ponuda časopisa nije bila posebno bogata. Uvozila se Burda koju je Nolit prevodio i Neue Mode koja je stizala bez prijevoda. Iz Burdine kuće prevodili su i Annu i povremeno specijalizirana izdanja za heklanje. Vuna je bila časopis za pletenje, Vez oba izdanja Vjesnika, ali u to vrijeme su bila jaka dva ženska časopisa, oba dvotjednici, Vjesnikov Svijet žene i Politikin Bazar, u kojima su bile i rubrike posvećene ručnom radu.
    Na stranu nostalgija i ljubav prema vintage, ali danas je izbor daleko veći i dostupniji.

    OdgovoriIzbriši
  10. Naravno, danas ima ogroman broj časopisa za ručni rad na stranim jezicima. I vjerujem da onima koji super barataju pletenjem, heklanjem itd. nije problem raditi po njima. No nama koji i nismo tako uvježbani, dobro bi došao neki časopis na našem jeziku, sa, po mogućnosti, boljim objašnjenjima. No takvog lista danas osim spomenute "Praktike" na žalost nema. "Vuna" i "Pletenje" su bili vrlo kvalitetni časopisi, ja i dan danas koristim njihove sheme iako su modeli malo demodirani. No sva sreća pa je retro opet u modi.

    OdgovoriIzbriši
  11. U ova krizna vremena teško da će itko krenuti u izdavanje časopisa, hrvatsko tržište je premaleno, izdavanje časopisa ne prati trgovina (još uvijek je misija pronaći klupko kvalitetnog prediva), tako da ne vjerujem da ćemo skoro dočekati nešto otisnuto na hrvatskom.
    Ravelry talijanska grupa se potrudila napraviti prijevode, hrvatska grupa još nije došla do kritične mase članova koji bi se zajednički mogli potruditi i napraviti prijevode za one koje se ne služe jezicima.

    OdgovoriIzbriši
  12. prelep blog, prepun lepote.
    Radovi su divni, sve mi se sviđa, a naročito to što čuvaš časopise.
    Ja sam nešto sačuvala, nešto se izgubilo u brojnim selidbama. Hvala što si nam predstavila svu ovu lepotu.

    OdgovoriIzbriši
  13. zdrav
    Također volim pehar lista World, što je rezultiralo u mojoj mladosti u 1974-1978.
    Počeo sam ih skupljati na kraju 1975, a ja sam bio fasciniran zagonetke lujsini. Počeo sam ih šivati ​​i oni su stvarno lijepa. Budući da nemam nikakve časopise, sam pitao ako sam laahko pošleš planovi za 4 godišnja doba, koji su izvedeni iz godine 1974-1975. Ja sam se dosta planova, a možete ponestane, ako želite. Ako ste zapisali, mogli ste pišite na mail jani.gracner @ gmail.com. lp s poštovanjem Jani

    OdgovoriIzbriši