subota, 29. siječnja 2011.

Pletenje - jednostavan model za početnike

Jedna od stvari koje sam uvijek žarko željela naučiti u životu jeste pletenje. Stvarati maštovite kombinacije sa dvije igle, odabirati boju i vrstu vune koja vam najbolje paše, izrađivati jedinstvene i unikatne modele - sve me to očarava već dugo vremena. Vjerujem da je pletenje poput joge - naravno, to se odnosi na one koji znaju plesti, na nas početnike i ne djeluje baš tako umirujuće kad napola izrađeni rad moramo isparati i početi iznova.:) No, na greškama se uči.
Iako sam pokupovala  brdo knjiga i časopisa s interneta, nekako ni dan danas ne pronalazim dovoljno vremena i volje upustiti se skroz, dušom i tijelom, u pletačku avanturu. Pa ipak, evo nakon par mjeseci rada (iskusna pletilja bi to napravila u svega dva-tri poslijepodneva) ponosno izlažem svoj prvi pleteni rad - pleteni top.Ukrasila sam ga ručno napravljenim brošićem od tkanine. Obzirom da se radi o super jednostavnom modelu koji je savršen izbor za početnike, evo i sheme koja će, nadam se, poslužiti mnogima od vas koje poput mene sanjate o tome da jednog dana postanete vješte pletilje.

- nanižite potreban broj očica koji odgovara vašim mjerama na igle broj 3,5 i pletite 9 cm rebrastim bodom (1 pravo, 1 krivo), zatim prebacite na igle broj 4,5 i nastavite glatkim bodom (1 red pravo, 1 krivo, s tim da je prava strana ona na kojoj su pravo pletene očice). Na 32 cm visine radite 6 redova glatkim obrnutim bodom (prava strana je ona na kojoj su krive očice) i napravite 1 red rupica ( 1. red- s očice skupa krivo, 1 navoj, ponoviti; 2. red: pravo). Na kraju napravite 12 redova glatkim obrnutim bodom i završite. Obje strane, prednju i zadnju, radite ovako i zatim ih spojite. Posebno ispletite naramenice.

Dakle, radi se bez dodavanja, oduzimanja, ušitaka i ostalih čuda koje ostavljam za neki drugi post, kada savladam i tu lekciju. Do tad ću uživati u svom prvom pletačkom uradku!

Broj komentara: 15:

  1. Odličnu si majicu napravila. Bravo za tebe.

    OdgovoriIzbriši
  2. Bravo! Odličan je top, uopće ga ne bih nazvala "početničkim" :D i samo strpljivo, mene je i joga živcirala u početku, one vježbe s prvog stupnja kad trebaš sjedit s ravno pruženim nogama su bile sve osim smirujuće, a sjećam se i nekih stravičnih trbušnjaka :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Kod tebe definitivno ne vrijedi ona "prvi se mačići u vodu bacaju"!! Tko bi rekao da ti je ovo prvi pleteni rad u životu, odlično!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala na uputama, već dugo nisam plela, jer ne stignem i to raditi, al nikad se ne zna, možda krenem i s pletivom, jer kad vidim kako si ti to lijepo napravila dobijem inspiraciju!!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Čestitam, bravo, prvi uradak, a tako dobar

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja svima koji počinju s pletenjem savjetujem da pletenje shvate kao relaksirajuću zanimaciju, ne obavezu savršenstva; tko traži savršenu očicu neka si nabavi pletaću mašinu.
    Tko će što odabrati za početak ovisi i o osobi, ja sam nakon 25 godina pletenja neki dan dovršila svoj prvi šal za sebe; nikad mi nije palo na pamet plesti šalove, a obično sa šalovima svi počinju. Nekome u početku odgovara jednostavniji model, netko traži izazov pletene mustre.
    Tko danas počinje plesti ima mogućnost sve vidjeti na internetu, od uputa do video zapisa u kojima se lijepo tumače bodovi i postupci. Po meni, tko želi plesti treba samo pronaći malo vremena i dobre volje. Nekoliko moih prijateljica su naučile heklati i plesti preko interneta, danas su toliko vješte da čak pišu patterne.
    Nakon ovog početnog rada, koji ne djeluje nimao početnički, sa zanimanjem čekam na nove projekte.

    OdgovoriIzbriši
  7. Svi nešto pletu i sve super izgleda... lagano mi raste samopouzdanje da se i ja u nečem okušam... :))

    OdgovoriIzbriši
  8. Odličan početak. Ja se ne mičem dalje od šalova i rukavica. Inače, pletenje me jako smiruje. Djeluje meditativno. Isto kao i kukučanje. Baš završavam jedan prekrasan šal za proljeće. Stavit ću ga na blog čim okinem neku finu sliju.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja se pridružujem komentaru drage Romantales, i dodajem svaki ručni rad je za mene odmor za dušu i tijelo, što uobičajeno kažemo ali je zaista tako, nebi rekla da je to uradila početnica, možda i je, prije bi rekla da je rad osobe koja želi nešto novo za sebe, a ne odjuriti u trgovinu, osim za vunu i igle. Internet je srce i duša za vunu, linkaj se na RAverly. Hvala na posjeti, i I'll be back. Loredana.

    OdgovoriIzbriši
  10. Tko bi rekao da je prvi? Izgleda fantastično!!! Ja se divim svima vama koji znate s iglom i koncem, heklanje, pletenje, štrikanje... meni to nikako ne ide! Ljevak sam, učili su me mnogi, ali meni je sve to nekako naopačke! Svaka čast, za par dana već vidim neku ludu kreaciju s volančićima i cvetekima :-)))

    OdgovoriIzbriši
  11. drage moje curke puno vam hvala na ovim krasnim komentarima!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Prkrasno! možda se i ja jednom odvažim na pletenje..lijepo bi bilo raditi curkama šalove, kapice, šeširiće itd.
    Tebi čestitam na ovom uratku!
    Pusa!

    OdgovoriIzbriši
  13. Pletenje, kukičanje, to je nešto što bih stvarno htila naučit. Jednom sam davno pokušala, ali tada me nije toliko zanimalo. Sada me zanima sve što me prije nije zanimalo :) Topić je predivan :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Super ti je blog! Imaš nagradu na mom blogu!
    Navrati!

    OdgovoriIzbriši