ponedjeljak, 8. studenoga 2010.

Čarobni dvorci

U zadnjih godinu i nešto puno sam putovala. Negdje duboko u meni čučao je putnik i sve ove godine čekao svojih pet minuta. Kad čovjek poželi putovati? U mome slučaju, onda kad životna okolina na neki način postane zatvor, kad ti postane jasno da život nije i ne može biti pravocrtno gibanje posao-kuća-posao i tako iz godine u godinu. Nakon što sam se razočarala zbog mnogih nekorektnih stvari na poslu (vi radite, drugi napreduju - poznato?) i uz to još i razboljela, u meni kao da se probudila glad za izlaskom iz svakidašnjice koju nam drugi nameću. Niti dvije operacije prošle godine nisu me spriječile da posjetim Bavarsku, Novu godinu dočekam u Parizu, a ovo proljeće vidim i Veneciju, prije mjesec dana Istanbul. I nekako mi se sa tom novom filozofijom vratilo i zdravlje i osmjeh na lice. Putovati i stvarati - formula za ispunjen život!
Prošle godine u ovo doba posjetila sam bavarske dvorce i sad kad se u sjećanjima vraćam u to putovanje mislim da neću pogriješiti kada kažem da je te krajeve najljepše posjetiti u jesen. Dakle, ako je netko od vas sada slobodan i ima par dana sačuvanog godišnjeg odmora - krenite i nećete požaliti! Bavarska, najbogatija regija Njemačke, predivna je u svako godišnje doba, ali naročito u ranu jesen kad se bujne bavarske šume odjenu u zagasite boje.
U Bavarskoj, inače, možete zaista fino papati, naravno ukoliko volite kobase i začinjeniju kontinentalnu hranu. I sve to zatim zaliti sa slavnim bavarskim pivcem. Obzirom da nisam baš neki veliki ljubitelj mesa i piva u kombinaciji, ja sam se "utješila" sa bavarskim slasticama. Ovako izgleda tipična bavarska pekara.
A tu su i dvorci, zaista ih mnogo ima i svaki izgleda bajkovito. No, najljepši su oni koje je podigao bavarski kralj Ludvig II, zanesenjak koji je imao taj peh da postane kralj sa dušom umjetnika i sanjara, a to nikako ne ide zajedno. Uz to je bio i homoseksualac - što je u ono doba, osobito kad se radilo o kraljevima od kojih se očekuje da omoguće državi prijestolonasljednika, bilo nedopustivo.
Ludvig II - nesretni bavarski kralj

Umjesto da ratuje i osvaja teritorije te se bavi političkim perfidnostima, Ludvig se odlučio na nedopustiv grijeh - novac iz državne kase je doslovno praznio da bi gradio dvorce po bavarskim šumama u kojima je vrlo rado ugošćavao Richarda Wagnera, svog velikog idola kojemu je ujedno bio i mecena. Upravo prema sadržajima Wagnerovih opera ukrašena je unutrašnjost ovih dvoraca kao i okolina, a omiljena figura koja je korištena u dekoracijama interijera i eksterijera jest labud koji je ujedno i središnji motiv Wagnerovih bajki.

crni labud iz Wagnerovih bajkovitih opera

Evo slika dvaju najpoznatijih dvoraca Ludviga II - Neuschwanstein, kojeg možete vidjeti na špici Disney crtića i Herrenchiemsee koji je trebao biti njemački Versailes ali, na žalost, nikad nije dovršen jer je Ludvig za vrijeme njegove gradnje proglašen ludim od strane svojih protivnika kojima se dizala kosa na glavi zbog njegova trošenja novca na gradnju dvoraca, a zatim najvjerojatnije i ubijen (pronađen je mrtav u jezeru zajedno sa svojim liječnikom). Imao je samo 40 godina.

Za razliku od ostalih putovanja za koja je dovoljan običan turistički vodič, ovo putovanje imalo je svoju posebnu priču o nesretnom kralju koji je bio neshvaćen za života a slavljen poslije smrti. Možda mi je stoga i ostalo u sjećanju, te sam upravo zato i odlučila sa vama podijeliti svoja sjećanja na ove prekrasne dvorce i prirodu koja ih okružuje.

Broj komentara: 6:

  1. Prekrasan tekst,pun emocija,uživala sam!
    Hvala ti! Fotografije su odlične.

    Veliki pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ti si pravi putopisac, čitajući tvoj post odmah poželim kliknuti na web neke od agencija i pogledati što se nudi... nažalost, trenutno mi baš nije moguće odvojiti se od obitelji, ali svakako prepoznajem sebe u nekim rečenicama... istina, putovanje liječi, obogaćuje i jako veseli, u međuvremenu uživam u tvome postu i fotografijama...

    OdgovoriIzbriši
  3. Predivno si nam dočarala lepote ovog dela sveta, u trenu sam poželela da vidim uživo sve ove prelepe stvari :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Prekrasan post! Jako mi je drago kada netko uspije ostvariti svoje želje i kada nađe "formulu za ispunjen život". Želim ti da i dalje uživaš u putovanjima i da nas i dalje obraduješ interesantnim tekstovima i odličnim fotkama. A ne bi bilo loše i da se same otisnemo put puta? Je'l da? Puno pozdrava :))

    OdgovoriIzbriši
  5. na mom blogu te čeka nagrada....

    OdgovoriIzbriši
  6. predivan post i slike,uzivala sam!zelim ti jos puno,puno putovanja i ovakvih putopisa..pusaaa!!!

    OdgovoriIzbriši